Formula 1’den Katar GP’sine Özel Kural Değişikliği Açıklaması

0
0

[ad_1]

Formula 1’in Katar Grand Prix’sinde maksimum sürüş bölümü uzunlukları uygulanacak ve bu durum takımların en az iki pit stop yapmasını zorunlu kılacak.

The Race’in daha önce bildirdiği üzere, lastik tedarikçisi Pirelli, güvenlik gerekçeleriyle yarışı zorunlu iki pit stoplu hale getirmek için takımlar ve FIA ile görüşmeler yürütüyordu.

2023’te 18 tur ile sınırlı maksimum sürüş bölümü uygulanmıştı, ancak geçen yıl Katar GP’si açılarak birçok pilot için yüksek aşınma seviyelerine rağmen tek pit stoplu bir yarış olmuştu. Bu aşınma, lastik karkasının zarar görmesine yol açmıştı.

2023’te sürüş bölümü uzunluğu serbest antrenmanlarda yaşanan sorunlar nedeniyle sınırlandırılmışken, bu sefer 2024 yarışında yaşananlar üzerine uzun süredir devam eden tartışmalar söz konusu.

DAHA FAZLA OKU: F1’in iki pit stop zorunluluğunun işleri kötüleştirme riski

Geçen yıl, yüksek hızla viraj çıkışlarında tekrarlanan kerb temasları nedeniyle aşırı aşınma ve hasar, Carlos Sainz ve Lewis Hamilton’da lastik patlamalarına sebep olmuştu.

Pirelli, “özellikle sol ön lastiklerde birkaç lastiğin maksimum aşınma seviyesine ulaştığını” ve “yapısal yorgunluğun arttığını” belirtti.

2025 için 25 tur maksimum sürüş bölümü uygulanması kararlaştırıldı. Bu turlar, güvenlik aracı veya sanal güvenlik aracı koşullarında geçen turları kapsayacak ancak ısınma turları, pit turları ve finiş bayrağı sonrası turlar sayılmayacak.

Katar GP’si 57 tur uzunluğunda olacak ve bu da sürücülerin en az iki kez lastik değiştirmesini zorunlu kılacak. Yarış öncesinde Pirelli, takımlara her lastik seti için kaç turun kaldığını bildirecek.

Pirelli, Katar’a C1, C2 ve C3 sertliklerindeki en sert lastik bileşimlerini getiriyor. Sprint hafta sonu olması sebebiyle her sürücü iki set sert (C1), dört set orta (C2) ve altı set yumuşak (C3) lastik kullanabilecek.

Kaynak: The Race // https://www.the-race.com/formula-1/f1-introduces-qatar-only-rule-change/


Post Views: 183

[ad_2]

Source link

Leave a reply